Tule mukaan Vähänkyrön seurakuntaan

Seurakuntamme perustehtävänä on Jumalan sanan julistaminen, sakramenttien jakamisen ja muun seurakuntatyön kautta tuoda ihmisille uskoa, toivoa ja rakkautta niin pyhään kuin arkeen.

Iloitsemme uudesta seurakuntatalostamme jossa kehitämme uudenlaista toimintaa ja kokoontumismuotoja erityisesti lapsi-, perhe- sekä nuorisotyössä.

Linkki Vähänkyrön seurakunnan Facebook-sivulleLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kevään 2024 Yhteisvastuukeräys on alkanut.

Emme kerää ovelta ovelle, vaan toivomme sinun tekevän lahjoituksen suoraan pankkiin. (Monella kylällä on postilaatikkoon jaettu alimmassa linkissä oleva pankkisiirto.)
Valitse haluamasi lahjoitustapa:
1. Vähänkyrön seurakunnan MobilePay-lahjoitusnumero : 97019.
2. Netin kautta tästä linkistä: Yhteisvastuu/vahakyro
3. Lipaskeräys kirkkoherranvirastolla, Kirstantie 7,  ma ja ke klo 9-14, pe klo 9-13
4. Pankkisiirrolla, tiedot aukeaa tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Paastonaika
"Me menemme nyt Jerusalemiin"

Pääsiäistä edeltäväksi valmistusajaksi vakiintui varhain 40 arkipäivää käsittävä paastonaika. Sunnuntaipäiviä ei siis laskettu paastopäiviksi. Paastonajan pituuden esikuvana on Uudessa testamentissa Jeesuksen paasto autiomaassa. Vanhassa testamentissa esikuvia ovat esimerkiksi Mooseksen paasto vuorella, profeetta Elian paasto ja Niniven kaupungin saama katumusaika.

Paastonajalla on useita tavoitteita, esimerkiksi
– ihminen katuu syntejään ja kiintymistään tähän maailmaan sekä haluaa palata täyttämään Jumalan tahdon
– ihminen tutkistelee Jumalan pyhyyttä ja rakkautta, joka näkyy Kristuksen kärsimyksessä ja kuolemassa
– ihminen pyrkii myös kasvamaan yhä vastuullisempaan elämäntapaan ja luopumaan omastaan hädänalaisten hyväksi.

Ruokatottumusten ja muiden elämäntapojen yksinkertaistaminen voi olla avuksi paastoon liittyvässä hengellisessä kilvoituksessa. Tärkeintä on muistaa, että paaston matkan kautta me pääsemme pääsiäisenä tyhjälle haudalle.