Lapset ja perheet

Tärkeimmät toimintamuodot ovat päiväkerho ja perhekerho. Lisäksi myös muskari.
Kokoontumispaikat:
Seurakuntatalon lastentila, os. Kirstantie 7, käynti Savilahdentien puolelta.
Merikaarron Siltaranta, os. Jokivarsitie 786.

Päiväkerhot
Tarkoitettu 3-5 vuotiaille lapsille.
Tärkeimmät varusteet ovat kerhotossut ja omat eväät.
Kirkkovuosi siivittää päiväkerhojen rytmiä:
Ilmoittautuminen yleensä kauden alussa, vapaita paikkoja voi tiedustella Sannalta ja Sinikalta.

Päiväkerhot kokoontuvat seuraavasti:
Maanantaisin klo 9-11 Merikaarron Siltarannassa
Torstaisin klo 13-15 seurakuntatalon päiväkerhotilassa, myös eskarit ovat tervetulleita torstaisin!

Perhekerho
Tarkoitettu kaikenikäisille lapsille yhdessä vanhemman, isovanhemman tai muun hoitajan kanssa.
Ei tarvitse ilmoittautua, voit tulla mukaan milloin sinulle sopii.
Vapaata oleskelua ja leikkiä, myös askartelua, yhteisiä leikkejä ja hartaushetki.
Yhteisessä kahvihetkessä voi vaihtaa ajatuksia muiden vanhempien kanssa.

Perhekerhot kokoontuvat seuraavasti:
Keskiviikkoisin klo 18-20 srk-talolla (iltapala).
Torstaisin klo 9.30-11.30 Merikaarron Siltarannassa (puurolounas). (Kts. Muskari alempana).
Perjantaisin klo 9.30-11.30 seurakuntatalon päiväkerhotiloissa (puurolounas).

Muskari
Siltarannassa torstain perhekerhon yhteydessä n. klo 10: 25.1., 8.2., 22.2., 7.3., 21.3., 4.4. ja 25.4.  Marika-kanttori 050 354 7809

Kerhot eivät kokoonnu loma-aikoina.
Kaikilla kerhoilla on omat whatsapp-ryhmät, joissa tiedotetaan toiminnasta tarkemmin.
Kaikki päiväkerhojen ja perhekerhojen tiedustelut lapsityön numerosta: p. 050 354 7817

Ohjaajina ovat Sanna ja Sinikka.
Tervetuloa osaksi yhteisöä!

Muutaman kerran vuodessa pidetään perhejumalanpalveluksia Ne ovat tavallista lyhyempiä jumalanpalveluksia ja niissä pyritään ottamaan erityisesti pienet lapset huomioon. Lapsen turvallisin paikka on saada olla taivaan Isän lähellä, yhdessä äidin ja isän kanssa.

Surulaatikko

Kun perheessä koetaan menetys, myös lapset reagoivat. Suru on uusi asia niin vanhemmalle kuin lapselle. Surulaatikon avulla voit käsitellä lapsen kanssa surua lapsentasoisesti. Surulaatikko on lainattavissa seurakuntatalolta.

Surulaatikko sisältää;
* 4 erilaista kuvakirjaa, jotka käsittelevät kuolemaa, surua ja menetystä
- He, jotka jäävät jäljelle ( Karin Saler & Siri Ahmed Bäckstrom)
- Suruposki (Anna Härmälä)
- Silkkiapinan nauru (Annika Sandelin ja Linda Bondestam)
- Surusaappaat (Päivi Franzon & Siri Airola)
* valokuvakehys, johon voi laittaa haluamansa kuvan
* valkoinen liina
* tekokukka, kynttilänjalka ja kynttilä
* aikuiselle materiaalia surun käsittelyyn lapsen kanssa

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin

Lastenohjaaja
Kirstantie 7
66500 Vähäkyrö

Toimivat ihmissuhteet läheisiimme ovat tärkeitä ja lisäävät hyvinvointia. Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Luottamuksellinen keskustelu ammattilaisen kanssa voi avata myös isompia solmuja. Apua tarjoavat oman seurakunnan lisäksi perheasiain neuvottelukeskukset eri puolilla Suomea.

Ihmissuhteet